dijous, 29 d’octubre del 2009

Mapa conceptual


Mapa conceptual fet per Helena Vall i Alba Mayol

diumenge, 25 d’octubre del 2009

Qui ets tu?

La Marta és una noia de Barcelona. Té 19 anys, és força alta i prima, duu els cabells llargs, que habitualment porta solts, és morena, però no massa, té metxes fins i tot tirant a rosses, els ulls són color mel, i és de pell més aviat pàl·lida.

La seva manera de vestir crec que és força estàndard, més aviat va arreglada, però mai de manera exagerada. Li agraden els texans, i en té uns quants de diferents colors i estils, així com samarretes també molt variades. Pel que fa a les sabates, sol anar molt amb bambes, però a vegades també es posa botes amb taló.

Porta unes quantes polseres, i sempre va amb arracades i penjolls.

Pel que fa al caràcter, pel que he anat descobrint d’ella amb el pas d’aquest temps, crec que és més aviat tímida, recordo que el dia de la presentació jo vaig arribar una mica justa de temps, i vaig seure on vaig poder, per casualitat al seu cantó. Als pocs dies de començar les classes, ja vam començar a xerrar i a fer-nos juntament amb altres noies.

Sé que té facilitat per posar-se vermella, sobretot si ha de parlar davant d’altra gent o si se sent observada.

Mai he vist per part seva una mostra de mal caràcter o de geni, més aviat al contrari, és tranquil·la, i es pren les coses amb humor. Precisament per això crec que és fàcil travar amistat amb ella, també sap escoltar, i xerrar quan toca.

Crec que és una persona a qui se li pot agafar estima i confiança de manera ràpida, doncs fa la sensació que es mostri tal com és i sense reserves.

Classe del 23 d'Octubre de 2009

Hem visualitzat una pel•lícula on hem pogut observar com es van debats a nivell quasi professional, mitjançant un debat de la lliga universitària de debats.
Donat que haurem de fer debats a classe, ens ha servit per a fer-nos una idea sobre com haurem de preparar i desenvolupar el nostre debat.

Els equips de debat estan formats per:
- El capità (exposa les idees a defensar)
- Dos oradors (defensen les idees i refuten les de l’equip contrari)
- Dos documentalistes (s’han encarregat de buscar dades, informació, etc. Poden fer preguntes a l’equip contrari)
- El substitut (pot sortir a parlar en un moment determinat que calgui)

Donat que fins a l’últim moment no se sap si s’ha de defensar la posició a favor o en contra del tema que s’ha escollit, cal preparar-se molt bé les informacions de totes dues bandes, per a poder defensar de la millor manera possible el que et toqui, així com per rebatre amb la màxima contundència també les idees que exposi l’equip contrari.

Classes del dia 9 al 16 d'Octubre de 2009

Vam començar a explicar quines característiques mínimes de la llengua els cal saber als mestres.
Pel que fa a l'expressió oral, cal tenir en compte que la paraula per sí sola només representa un 7% de la comunicació, el to en fa el 38%, i el llenguatge corporal el 55% restant.
Pel que fa doncs, a l'expressió oral, cal tenir en compte el següent:
- Correcció fonètica
- Fluïdesa
- Entonació i pauses
- Riquesa de vocabulari
- Precisió del significat
- Absència de barbarismes
- Ús de frases fetes i refranys
- Morfosintaxi genuïna
- Ús correcte dels verbs

Així doncs, cal fer un ús correcte del vocabulari, i també fer servir recursos lingüístics.

Referint-nos ara a l'expressió escrita, cal tenir en compte els punts següents:
- Correcció escrita
- Estructuració del text
- Puntuació
- Riquesa de vocabulari
- Precisió del significat
- Absència de barbarismes
- Ús de frases fetes i refranys
- Morfosintaxi genuïna
- Ús correcte dels verbs
- Cal·ligrafia i pulcritud

De manera que, a banda de fer servir tants recursos o més com en l'expressió oral, cal tenir present les normes d'escriptura, i l'aspecte del document que s'entregarà.


Per últim, a classe vam parlar de les rondalles, definint-les com històries que no tenen fonament històric ni territorial (generalment), però sí que tenen un component educatiu.

Introducció a COED

Les primeres dues setmanes de classe de COED vam haver de presentar-nos una mica a nosaltres mateixos a través d’una redacció, en la que havíem de donar resposta a la pregunta “Qui sóc jo?”. També vam fer una fitxa amb algunes dades que vam entregar.

El tercer dia vam començar a introduir una mica el concepte del llenguatge, tot llegint uns textos i sintetitzant-los en grup. Al meu grup ens va tocar llegir “El luxe del llenguatge” de Jesús Tuson, i vam extreure’n les següents idees principals:
- El coneixement d’una llengua no es basa en l’ús de paraules sinó en la combinació d’aquestes per tal de crear oracions amb sentit.
- Hi ha dos tipus de coneixement lingüístic: el que es manifesta en l’ús, gramatical i creatiu, d’una llengua; i el que es fa patent en els judicis dels parlants.
- El llenguatge està obligat a fer un ús infinit dels mitjans finits.
- Els humans som capaços de discernir similituds i dissimilituds entre oracions.
- La capacitat d’extreure diversos sentits de les estructures és humana.

Al final de la classe ens vam haver d’endur els altres textos que no havíem llegit, per a treballar-los a casa.

dissabte, 10 d’octubre del 2009

divendres, 2 d’octubre del 2009

Conversa



Bé, doncs el que diu la conversa és el següent:

- Bon dia senyoreta
- Bon dia, que voldrà?
- Necessito el passi A38
- Que tens l'impres blau?
- No, on el puc trobar?
- Doncs hauràs d'anar a la finestreta 1
- Molt bé, gràcies

dijous, 1 d’octubre del 2009

Fotografia retocada


He triat una fotografía amb flors vermelles, perquè així podría jugar amb un filtre en blanc i negre, donant-li per últim un toc d'un color ben viu per a que no quedés tan apagada.

En primer lloc, he retallat una mica la imatge per treure-li un marc de color negre que tenia.

Tot seguit he pujat la saturació del color per obtenir un vermell més viu per a les flors.

Després he aplicat un filtre de blanc i negre a tota la fotografía, i amb l'estri de pinzell històric l'he tret a la zona de les dues flors.

He baixat la brillantor de la fotografía per a que el fons es veiés més fosc, i n'he pujat el contrast per a que les dues amapoles que han de protagonitzar la fotografía no es veiessin apagades.

Per últim, l'he reduït perquè no calia que fos tan grossa. El tamany de la imatge és de 425x257 píxels, i fa 43'4Kb.